
12 nov SAS software kiest voor FCB Amsterdam
In juli van dit jaar nodigde SAS Software drie bureaus uit om te ontdekken wie van deze de ideale partner zou zijn om haar communicatie- en marketing belangen te behartigen voor de Benelux. Een pitch die ging over uitdaging en over verrassing. Over dingen anders doen dan anders en met de belangrijke opdracht om SAS uit haar eigen comfort zone te halen en tegelijkertijd een concept neer te leggen waarin de diensten van SAS kinderlijk eenvoudig en helder over het voetlicht zouden komen. Met veel aandacht voor sales.
“Een pitch uit het boekje” vindt Jos Vis, CEO en partner van FCB Amsterdam.
“SAS gaf ons vanaf het begin op zeer professionele en duidelijke wijze alle input die we nodig hadden om goed werk te maken. De gehele pitch zijn ze bereikbaar en beschikbaar geweest. Dit was een pitch waarin ‘opdrachtgever’ en bureau samen aan het werk waren. Een mooie case voor de toekomst. We zijn super blij met deze prachtige nieuwe klant. Mooi werk en leuk werken is een heel fijne combinatie”.
Ivy Vanderheyden is de eindverantwoordelijke aan klantzijde.
“FCB Amsterdam wist direct de juiste toon en taal te vangen en ons uiteindelijk ook te verrassen met communicatie die niet alleen tot de verbeelding spreekt, opvallend en anders is. Maar ook zeer goed toepasbaar voor al onze business units. Onze diensten, waarin we claimen een wereld van data te transformeren in een wereld van intelligentie, zijn niet altijd even makkelijk uit te leggen. Toch is Massimo van der Plas, creatief directeur van FCB, daar heel goed in geslaagd. De samenwerking voelt vertrouwd”.
FCB Amsterdam is direct volop aan de slag gegaan met de eerste opdrachten. Begin 2021 wordt het eerste werk zichtbaar. Voor FCB Amsterdam is dit een tweede pitchwinst in korte tijd. Twee weken geleden berichtte het bureau ook OnsPlus als klant te hebben gewonnen.