Als het aan NIVEA ligt, zit elke vrouw goed in haar vel. Door hun assortiment kunnen we die missie vrij letterlijk nemen. Maar NIVEA wil vrouwen ook een positief gevoel geven. Onder andere met communicatie en campagnes.
NIVEA Silk Mousse is een heerlijk verzorgende en zijdezachte verwennerij voor onder de douche. Alleen daarom is het al een uitstekend cadeau voor Moederdag. Maar NIVEA wilde geen gebruikelijke prijs promotie organiseren. Ze wilden emotionele meerwaarde creëren. Eén die moeders in het hart zou raken.
Het mooiste cadeau voor je moeder, is een zelfgemaakt cadeau.
De Knutselverpakking. Door de blauwe fles van NIVEA Silk Mousse om te toveren tot een leeg canvas introduceren we het ultieme Moederdag-cadeau: een zijdezacht, verzorgend doucheproduct versierd met lieve, mooie en bovenal persoonlijke tekeningen en knutselwerkjes van je kind.
We lanceerden de knutselverpakking in een schoolklas. Terwijl de kinderen druk aan het versieren waren, vroegen we waarom hun moeder de allerliefste is en hoe zij dat graag tegen haar zouden zeggen. Zo ontstond er een echte ode aan mama.
Voor meer engagement werkten we samen met zeven influencers, waarvan er drie zelf nog kind zijn. Ook succesvolle illustratoren werden ingeschakeld om de doelgroep te inspireren of te helpen met hun eigen knutselwerk.
Deze unieke Silk Mousse was slechts één week exclusief in de Kruidvat verkrijgbaar. Binnen die week gingen er ruim 30.000 over de toonbank. Dat is een verzesvoudiging van de normale verkoop. Zo werd NIVEA Silk Mousse in een week tijd het meest succesvolle doucheproduct bij Kruidvat.