NIVEA | REVERSIBLE BLACK & WHITE DRESS

Als het aan NIVEA ligt, zit elke vrouw fantastisch in haar vel. Door hun assortiment kunnen we die missie vrij letterlijk nemen. Maar NIVEA wil vrouwen ook een positief gevoel geven. Onder andere met hun communicatie en campagnes.

Speciaal voor zwarte en witte kleding is er NIVEA Invisible for Black & White deodorant. Deze laat geen gele vlekken en witte strepen achter. Als ultieme bewijsvoering ontwierpen we samen met Nederlands topontwerper Tony Cohen de Reversible Black & White dress.

Het idee

Een little black dress met een twist: het jurkje is binnenstebuiten te dragen en heeft zwarte en een witte zijde. Dankzij de samenwerking met een Nederlands modeontwerper heeft het een haute couture afwerking waar je zuinig op wilt zijn.

De Reversible Black & White dress

Voor de productie en het perfectioneren van de jurk werkten we samen met de Nederlandse topontwerper Tony Cohen. Een logische keuze, aangezien zijn collecties veel zwart en wit bevatten. Door de kwalitatieve afwerking en materialen kreeg het haute couture jurkje een waarde van €399,-. Exclusief voor de campagne werden 150 stuks geproduceerd. Deze waren te winnen bij aankoop van NIVEA Black & White deodorant bij Etos.

De campagne

Om het jurkje te introduceren binnen de fashionwereld volgden we Tony Cohen in zijn atelier om te zien hoe het ontwerpproces verliep. Daarna vroegen we topmodel Kim Feenstra, de muze van Tony Cohen, om het jurkje te presenteren.
Tijdens een speciale onthulling voor fashion influencers in het atelier van Tony Cohen, kon de fashionwereld kennismaken met de Reversible Black & White dress.

 

Bekijk hier alle recente opdrachten van FCB Amsterdam!