Nuon | Kunst van het Luisteren

In 2016 introduceerde Nuon haar nieuwe merkcampagne ‘Luisteren geeft energie’. Om deze belofte door middel van engaging content te bewijzen ontwikkelden wij de online docuserie De Kunst van het Luisteren. Hierin nodigt Nuon telkens twee ‘luisterexperts’ uit om van elkaar te leren en elkaars wereld te ontdekken.

Door een online docuserie te starten, creëerden we verhalen rondom het domein luisteren. Hiermee wilden we echt luisteren in een breed perspectief plaatsen, laten zien dat, ondanks hun diversiteit aan beroep en achtergrond ze een groot ding gemeen hebben: het zijn echte vakmensen, gespecialiseerd in het luisteren.”

De vogelaar vs de DJ
In de eerste documentaire gaan vogelaar Wil en DJ Titia met elkaar op pad. Twee uitersten, jong en oud en letterlijk dag-en-nachtleven, maar allebei gepassioneerd over geluid, gehoor en klank. Beide nemen een kijkje in elkaars wereld en leren op een andere manier te luisteren.

De navigator vs de slechtziende
In de tweede documentaire neemt Rally Navigator Harmen de slechtziende Victor op sleeptouw. Twee mannen die beide weten hoe belangrijk het is om goed te luisteren. Voor Victor is het zijn belangrijkste zintuig, voor Harmen kan niet goed luisteren winst of verlies betekenen bij een race.

De online docuserie wordt als online content, online advertising, branded content en zelfs als bioscoopreclame ingezet.

 

Nieuwsgierig geworden? Lees hier meer over het werk van FCB Amsterdam.